info@fysiotherapieoerlemans.nl
Telefoon

Klachten bij zwangerschap

Bekkenpijn, lage rugklachten en bekkenbodem problemen komen vaak tijdens en na de zwangerschap voor.
Maar ook op latere leeftijd kunnen verschillende problemen van de bekkenbodem ontstaan.
Incontinentie is een veel voorkomend probleem.
Naast zwangerschap en bevalling kunnen ook andere oorzaken een rol spelen bij incontinentie klachten, zoals blaasontsteking, een operatie in de buik, een verzakking, spanning, nervositeit of bepaald medicijn gebruik.
Onze bekkenfysiotherapeute kan u hierbij helpen.

+Maak een afspraak

Spataderen tijdens de zwangerschap

Spataderen zijn bloedvaten die tijdens de zwangerschap pijnklachten geven in de benen.
Vaak ook voelen vrouwen jeuk in de benen, zware benen of rusteloze benen. Zeker na langere tijd staan en aan het einde van de dag worden de klachten heviger.
Tot voor kort bestond er alleen het dragen van steunkousen als therapie. Sinds een aantal jaren bestaat er echter ook behandeling van spataderen middels fysiotherapie.
Door oefeningen, leefregels en massage (ook door u zelf, thuis) kunnen de klachten fors verminderen en de toename van de ernst voorkomen worden.
Ook het herstel na de bevalling verloopt sneller.

Hele fijne Fysio!

Jan de Mooij

Jorden heeft me goed geholpen met op de been te bijven en te helpen na een kapotte schouder. En na de plaatsing van een nieuwe schouder. Fijne man.

Lucia Moolenaar

Hier komt nog tekst